-

Jag blir så ledsen när jag ser folk som går där, ensama och ledsna för att andra människor vänder ryggen bort mot dom för att dom kanske tillexempel har något handikap, inte den där rika plånboken eller kanske inte den där perfekta looken. Men hur tänker man då? jag menar vi alla är ju människor. Vi alla gör fel, vi alla människor här på jorden har våra brister. Ingen är perfekt! och hur vore världen om alla var perfekta? ingen skulle lära sig utav sina misstag. Det skulle ioförsig aldrig uppstå några misstag om alla var perfekta. Men vi behöver fylla upp misstag för att lära oss va livet har att ge. För att lära oss att de var rätt och de var fel. Man kan inte vända sig bort mot en person för att hon/han är anorlunda! Tvärt om, låt dom komma nära och få känna sig världa! För hur vore de om alla var likadana? De skulle bli kaos. Vi lever bara en gång, en ändaste gång! Så ta vara på de som livet har att ge. Låt nya människor få komma in. Visst, vänner kommer vänner går.. Men om vi fortsätter att hålla på som vi gör idag blir vi tillslut ensamma allihopa. Så tänk på de nästa gång du ser en ensam tjej eller kille gå förbi dig i tillexempel skolan. Våga säga hej. För jag lovar att de skulle göra nåns dag. Fråga om hon eller han vill sitta bredvid dig och dom andra i matsalen istället för att sitta själv i ett hörn. För jag lovar, de betyder så mycket, så mycket!

Ta vara på de som finns och de vi har. Hjälp till att göra världen bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0