Trött som ...

Ska snart hoppa i säng och försöka sova. Jag vet, jätte tidigt. MEN!, bättre är faktiskt det än att tvinga sig själv till att sitta uppe. För vet ni, det är något av det sämsta man kan göra. Tänkte berätta vad som hände mig. Jo det är såhär att efter en helt lång skoldag med mycket röster, höga volymer osv så blir jag väldigt lätt trött. Jag brukar bli trött sisådär runt denna tid och då ser jag oftast till att gå och lägga mig istället för att hålla mig uppe för att jag tycker det är tidigt som jag vet vissa gör. För vet ni vad som hända mig när jag gjorde det? Jo jag fick en infektion i kroppen och det slutade med att jag fick äta medecin. Det började med att jag liksom fick ont i kroppen och vart yr ibland. Och då vissade det sig att jag hade fått en infektion i kroppen pågrund utav att jag inte skötte min kropp och hälsa ordentligt. Jag åt förlite och sov förlite och det ledde till en infektion i min kropp. Så tänkt nu alla på att ät rätt och sov dom timmarna ni ska! Jag slutade äta för att jag tycker att jag är lite för tjock. Så i skolan tog jag bara lite saladd och en smörgås. Och jag sov ungefär 4-5 timmar per natt vilket är alldeles för lite för oss i min ålder som går i skolan och håller igång hela dagarna. Och tänkt även på att om ni vill gå ner i vikt. Sluta ALDRIG att äta. Se bara till att äta rätt. Fyll en tredjedel/halva tallriken med grönsaker och resten med mat. Undervik bara den onyttiga maten och lägg istället till den nyttiga maten. Och istället för att sluta äta mat, sluta äta godis istället! Ersätt det istället med en frukt eller liknande? Rör på dig? Gå ut och gå en promenad en gång om dagen? Och komihåg att sova dom timmarna du behöver så ska du se att du mår mycket bättre då.
Det gör jag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0